Concept & Strategy


Thursday, January 5th, 2017

Geen concept zonder heldere strategie

Met strategie en concept maken we samen het verschil in jouw B2B-marketing. Hiermee moeten we inspelen op het hoofd, hart en ziel van jouw doelgroep. Want twijfel niet, het is bewezen dat B2B-marketing wel degelijk werkt. Vele decisionmakers kijken voor ze overgaan tot een aankoop naar uw on- en offline kanalen. Daarom optimaliseren wij die voor u.

Achter iedere design, tekst en uiting zit een doordachte visie of idee. Zonder idee krijg je de doelgroep niet mee. Toch blijft een doelgerichte aanpak essentieel. Een goed idee is leuk, maar het is vooral het uiteindelijke resultaat dat telt.

Duidelijke doelen

Een goed doordachte strategie is een vereiste voor succes. Het zet de doelen op scherp en geeft de lijnen aan van de uitwerking. Op basis van betrokkenheid, een kritische blik, onze expertise en de nodige doelgerichte creativiteit ontwikkelen we samen met jou een strategie. Afgestemd op jouw organisatie met een duidelijk voordeel voor jouw doelgroep. Bij B2B-marketing draait het om het genereren van leads en het realiseren van up-selling bij bestaande klanten. Daarvoor gebruiken wij zowel Content Marketing als Inbound Marketing.

Verwacht van ons geen dikke rapporten. We bieden liever oplossingen aan. We analyseren jouw doelstelling, halen de essentie uit jullie boodschap en vertalen deze naar een beeld- en tekstlijn. Haisja richt zich op het inzetten van de juiste kanalen en zorgt dat deze elkaar piekfijn aanvullen. Doel: onze klanten helpen bij het ontdekken van nieuwe mogelijkheden op vlak van branding, online-, content-, inbound- en direct marketing.

De ontwikkeling van een goede strategie is hét startpunt voor alle communicatie. Haisja helpt klanten graag een goed doordachte strategie te ontwikkelen. Waar je als klant een tijd mee voort kan. Natuurlijk moet je tussentijds bijsturen en actualiseren. Dat is juist zo leuk en inspirerend aan ons vak. We leren alle dagen bij. Samen met jou!

Die strategie vertalen we vervolgens naar een concept. Simpel gezegd is een concept een verhaal dat alle losse ideeën samenvoegt voor de activiteiten of middelen die je ontwikkelt. Kortom: waar de strategie antwoord geeft op de vraag ‘wat’: bepaalt het concept vooral het ‘hoe’ en ‘waarmee’.

Zonder een goed doordacht concept, zal zelfs de beste communicatie niet werken. Kritische vragen vormen de basis van een goed concept. Want in het concept wordt duidelijk hoe jouw merk of bedrijf zich onderscheidt van andere merken. Het concept is de vertaalslag van de strategie naar de beleving van de klant. Waarin blink je uit en waarom doe je wat je doet?

Duidelijke doelen. Creativiteit. Commerciële en digitale flair. Succes. Overtuigd?